Kategorie
Program dla kancelarii

3 rzeczy, których powinieneś wymagać od dostawcy programu do obsługi kancelarii

Wybierając program dla kancelarii prawnej musisz rozważyć wiele kwestii. Dla każdego kluczowe mogą być różne funkcje czy cechy programu. Są jednak 3 rzeczy, których bezwzględnie musisz wymagać od dostawcy oprogramowania dla Twojej kancelarii.

Wybierając program dla kancelarii prawnej musisz rozważyć wiele kwestii. Dla każdego kluczowe mogą być różne funkcje czy cechy programu. Są jednak 3 rzeczy, których bezwzględnie musisz wymagać od dostawcy oprogramowania dla Twojej kancelarii.

Omawiam je w niniejszym wpisie.

Informacja o cenie

Informacja o cenie powinna być dostępna na stronie internetowej. Wydawać by się mogło, że to oczywiste, iż aby kupić oprogramowanie, najpierw musisz wiedzieć, ile ono kosztuje. Jeśli na stronie nie ma ceny, może to świadczyć o tym, że dostawca oprogramowania nie ma zaufania do własnego produktu i opiera się na podejściu opartym na tzw. „twardej sprzedaży”, czyli stosowaniu perswazji mającej na celu przekonanie Cię, że jest warta swojej ceny.

Cena programu powinna być dostępna na stronie internetowej i być łatwa do zrozumienia. Jeżeli musisz umówić się na prezentację bądź na rozmowę ze sprzedawcą, by poznać cenę oprogramowania – powinna zapalić Ci się czerwona lampka. Producent oprogramowania, który jest pewny swojego produktu, nie robi z ceny tajemnicy.

Powodem, dla którego niektóre podmioty ukrywają ceny, są rabaty ilościowe (niższe ceny przy zakupie większej liczby licencji). Jeżeli producent programu dla kancelarii oferuje takie rabaty, zastanów się, czy tak samo będzie traktował małego klienta, jak dużego. Zastanów się nad tym podwójnie zwłaszcza jeśli prowadzisz małą kancelarię.

Darmowy okres próbny


Nigdy nie wiesz na pewno, czy nawet najlepsze oprogramowanie będzie odpowiednie do Twoich potrzeb. Musisz mieć możliwość przetestowania programu, zanim podejmiesz decyzję o zakupie.

Możliwość przetestowania programu powinna być oczywiście darmowa i maksymalnie prosta – ściągasz demo (jeśli program wymaga zainstalowania) lub rejestrujesz się na stronie i zaczynasz korzystać (jeśli to aplikacja on-line).

Okres próbny powinien być na tyle długi, być mógł dobrze zaznajomić się z funkcjonalnościami aplikacji. Za minimum uznać należy 14 dni, choć optymalnie byłoby móc przetestować program przez miesiąc, a więc pełny okres rozliczeniowy (zwłaszcza, gdy oferuje on funkcje automatyzujące prace w określonych odstępach – np. automatyczne wystawienia faktur raz w miesiącu).

Możliwość zabrania swoich danych.

Być może nigdy nie będziesz korzystał z tej opcji, ale powinieneś mieć gwarancję, że jeśli tylko będziesz chciał zabrać swoje dane – bez problemu będziesz mógł je wyeksportować w jednym z powszechnie używanych formatów.

Opcja ta okaże się szczególnie przydatna, gdy będziesz kiedyś chciał zmienić program dla kancelarii. Brak opcji eksportu danych powoduje, że jesteś skazany na dostawcę swojego oprogramowania, albo też – chcąc rozpocząć korzystanie z programu innego dostawcy – musisz zaczynać od pustej bazy danych lub ręcznie przenosić dane.

O możliwość eksportu danych warto zadbać już na początku.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *